• امروز: 1404/04/15
  • آخرین بروزرسانی: 1404/04/13

سئوالات متداول صدور محوزهای کشاورزی سامانه سماک

سوال ۱: برای ثبت درخواست مجوز از کجا باید شروع کنم؟
جواب ۱: برای درخواست هر خدمتی در سامانه ابتدا و فقط برای یکبار باید عضو سامانه شوید و از آن پس با نام کاربری و رمز عبوری که در اختیار شما قرار می گیرد، در هر زمان و برای هر یک از خدمات قابل ارائه توسط سامانه می توانید وارد سامانه شده و درخواست ثبت نمایید.

سوال ۲: چگونه می توانم رمز عبور خود را بازیابی نمایم؟
جواب ۲:
۱- بر روی لینک «رمز عبور خود را فراموش کرده ام» کلیک نمایید.
۲- در صفحه بعدی نام کاربری و شماره موبایل خود را وارد نموده و بر روی دکمه ارسال کلیک نمایید.
رمز عبور به شماره موبایل شما ارسال می شود.
۳- دقت نمایید در زمان ورود اطلاعات نام کاربری و رمز عبور، صفحه کلید شما در حالت EN باشد.

سوال ۳: چه نوع خدماتی از طریق سامانه ارائه می شود؟
جواب ۳: صدور پروانه ها و مجوزها، پرداخت یارانه صادرات محصولات کشاورزی، مجوز مرتعداری، ثبت اطلاعات واحدهای تولیدی از جمله توزیع سوخت چاههای آب کشاورزی

سوال ۴: وضعیت درخواست خود را چگونه بررسی کنم ؟
جواب ۴: در صفحه اصلی سامانه، گزینه «پیگیری درخواست» را کلیک و نام کاربری (کد ملی یا شناسه ملی) و رمز عبوری که در زمان درخواست ثبت نموده ایم را وارد نمایید و دکمه ورود را کلیک و تمامی درخواستهایی که تا کنون وارد نموده اید را مشاهده کنید .
برای مشاهده مشخصات درخواست روی «دکمه جزئیات درخواست» مورد نظر کلیک نمایید .
و برای اطلاع از آخرین وضعیت درخواست روی دکمه «گردش کار» کلیک نمایید.

سوال ۵: آیا پس از ثبت درخواست، امکان تغییر نوع خدمت وجود دارد؟
جواب ۵: خیر؛ امکان پذیر نمی باشد.
با توجه به اینکه مراحل انجام هر خدمت با سایر خدمات متفاوت است، بنابراین امکان تغییر نوع خدمت پس از ثبت درخواست وجود ندارد.

سوال ۶: چگونه می توانم درخواست بدهم ؟
جواب ۶: در صفحه اصلی، در گزینه «ثبت نام» ابتدا مشخصات شخص حقیقی یا شخص حقوقی و یا شخص مشاع (شراکت چند نفر) را ثبت نمایید.
سپس در گزینه درخواست خدمات نام کاربری (کد ملی یا شناسه ملی) و رمز عبور خود را که در زمان ثبت نام ثبت نموده ایم را وارد نموده و دکمه ورود را کلیک نمایید.
سپس گزینه درخواست خدمات جدید را کلیک نموده و گروه خدمت مورد نظر خود را انتخاب نمایید و سپس روی خدمت مورد خود کلیک نمایید شرایط و ضوابط را به دقت مطالعه نموده و در صورت پذیرفتن آن تیک قبول را بزنید و دکمه ادامه را کلیک نمایید.
در این صفحه می بایست مشخصات درخواست خود را وارد نمایید. ابتدا از گزینه اضافه نمودن محصول جدید، نوع طرح مورد نظر خود را انتخاب و سپس سایر اطلاعات خواسته شده را بصورت دقیق وارد نمایید و محل طرح مورد نظر را نیز انتخاب نمایید (بر اساس استان، شهرستان، بخش، دهستان، روستا) و به مرحله بعد بروید.
در این صفحه و صفحه بعد می بایست تصویر اصل مدارک مورد نیاز را با کلیک روی دکمه بارگذاری و انتخاب تصویر مورد نظر اضافه نموده و پس از پرداخت اکترونیکی تعرفه مورد نظر(در صورت نیاز) دکمه ارسال را کلیک نمایید با اینکار، درخواست مورد نظر در سامانه ثبت می گردد. کد پیگیری را پرینت نموده و نزد خود جهت پیگیری درخواست نگهداری نمایید.

سوال ۷: چگونه می توان اعتبار مجوز صادره را بررسی نمود ؟
جواب ۷: در صفحه اصلی سامانه، از گزینه بررسی اعتبار مجوزها می توانید با وارد نمودن شماره مجوز صادره بصورت کامل و کلیک نمودن دکمه مشاهده ، تمامی مشخصات مجوز و اعتبار آنرا رویت نمایید.

سوال ۸: آیا پس از ثبت درخواست امکان تغییر نوع فعالیت و یا تغییر ظرفیت وجود دارد؟
جواب ۸: خیر؛ امکان پذیر نیست. با توجه به مبلغ تعرفه و و وابسته بودن سایر اقلام اطلاعاتی مانند میزان زمین، میزان آب و ... همچنین تکمیل فرمهای کارشناسی که بر اساس نوع و ظرفیت ثبت شده، امکان ویرایش وجود ندارد.

سوال۹: آیا پس از صدور مجوز می توان اطلاعات آن را ویرایش کرد؟
جواب۹: خیر، پس از صدور مجوز، اطلاعات قابل ویرایش نخواهد بود و در صورت نیاز باید متقاضی نسبت به ثبت درخواست «اصلاح» اقدام نماید که پس از رسیدگی به درخواست و تایید آن توسط مقامهای مجاز، پروانه جدیدی با اطلاعات اصلاح شده و شماره جدید صادر و پروانه قبلی نامعتبر خواهد شد.