• امروز: 1403/06/11
  • آخرین بروزرسانی: 1403/06/11
نرخ برداشت مکانیزه شالی در گیلان تعیین شد

نرخ برداشت مکانیزه شالی در گیلان تعیین شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اعلام تعرفه جدید برداشت مکانیزه برنج در سال زراعی جاری از کمباین‌داران خواست تا نرخ‌ها را رعایت کنند.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان، صالح محمدی اظهار کرد: برداشت مکانیزه برنج با درو یا دروگر خودکششی یا هد دروگر به ازای هر هکتار ۲۶ میلیون ریال و برداشت با کمباین مخصوص برنج به ازای هر ۲۰ گونی شلتوک استحصالی یگ گونی به عنوان دستمزد در نظر گرفته شده‌است.

وی بیان کرد: برداشت محصول نیمه ورس با کمباین مخصوص برنج به ازای هر ۱۸ گونی شلتوک استحصالی یگ گونی به عنوان دستمزد و برداشت محصول کاملا خوابیده با کمباین برنج به ازای هر ۱۶ گونی شلتوک استحصالی یگ گونی به عنوان دستمزد تعیین شده‌است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان اضافه کرد: تعرفه برای خرمنکوبی با خرمنکوب‌های پشت تراکتوری به ازای هر ۲۵ گونی شلتوک استحصالی یک گونی به عنوان دستمزد و برای بسته‌بندی کاه و کلش با بیلر ۱۲۰ هزار ریال برای هر بسته به ابعاد متعارف به طول ۸۰ به وزن ۲۰ کیلوگرم در نظر گرفته شده‌است.

وی اظهار کرد: نرخ‌های تعیین شده برای انجام کار با شرایط متعارف بوده و در شرایط غیرمتعارف هرگونه توافقی که بین کشاورز و صاحب دستگاه کمباین انجام شود به شرط انجام به موقع کار بدون مانع بوده و در صورت بروز اختلاف تعرفه اعلام شده ملاک است.

محمدی در ادامه با بیان اینکه بیش از ۹ هزار و ۷۰۰ تراکتور، ۹ هزار ماشین نشاء و چهار هزار و ۸۰۰ دستگاه کمباین در گیلان فعال است اضافه کرد: سال زارعی گذشته نشاء برنج در ۱۹۰ هزار هکتار از شالیزارهای استان به روش مکانیزه کشت و ۲۰۱ هزار هکتار به شیوه ماشینی برداشت شده‌است.

وی بیان کرد: سال زراعی جاری با توجه به برنامه‌های تقویت و توسعه مکانیزاسیون، ۲۰۱ هزار هکتار از شالیزارهای گیلان به روش مکانیزه کشت شد و برداشت مکانیزه برنج نیز در بیش از ۲۱۰ هزار هکتار از زمین‌های شالیزاری استان هدف‌گذاری شده‌است.