• امروز: 1403/05/24
  • آخرین بروزرسانی: 1403/05/23
افزون بر ۷۴ هزار تن گوشت مرغ در گیلان تولید شد

افزون بر ۷۴ هزار تن گوشت مرغ در گیلان تولید شد

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: در سه ماهه نخست امسال 74 هزار و 909 تن گوشت مرغ در استان تولید شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از 20 درصد افزایش داشته است.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان، صالح محمدی اظهار کرد: در سه ماه نخست سال گذشته ۶۲ هزار و ۲۹۹ تن گوشت مرغ در گیلان تولید شده بود که آمار امسال نشان دهنده افزایش تولید است.

وی با اشاره به رشد تولید جوجه یک روزه در سه ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته اضافه کرد: در سه ماهه نخست امسال عملکرد واحدهای مادری استان ۵۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته‌است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان بیان کرد: ۱۰۰ واحد مادری در استان در حال فعالیت بوده که با توجه به نقش آنها در تولید جوجه یکروزه گوشتی و فعالیت واحدهای نیمچه گوشتی با ممیزی‌های صورت گرفته و برنامه‌ریزی صحیح شاهد جهش در عملکرد این واحدها هستیم.

وی اظهار کرد: مجموع جوجه تولیدی این واحدها در سه ماه بهار امسال بیش از ۹۰ میلیون قطعه بود در حالیکه سه ماه نخست سال گذشته حدود ۵۷ میلیون قطعه جوجه‌ریزی انجام شده‌ بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان اضافه کرد: با پی‌گیری معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی و با هدف رفع مشکلات تامین جوجه و نهاده، ۲ واحد غیرفعال اجداد استان در سال جاری فعال شدند.

وی با اشاره به فعالیت ۹ واحد فعال اجداد در گیلان برای تامین جوجه واحدهای مادری بیان کرد: در سه ماه نخست امسال بیش از ۲ میلیون و ۷۰۰ قطعه جوجه مادر گوشتی در این واحدها تولید شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۸ درصد افزایش یافته است.