• امروز: 1403/02/24
  • آخرین بروزرسانی: 1403/02/23

بیانیه سطح توافق خدمات سامانه سماک

توافق سماک

بیانیه توافق سطح خدمات

خدمات ارائه شده در سامانه مجوزهای الکترونیکی کشاورزی (سماک)

 

۱-   مقدمه

محدودیت امکانات و منابع مورد نیاز در تولیدات بخش کشاورزی و نیازمندی روزافزون جمعیت کشور به این تولیدات، ضرورت توجه ویژه به آن را می­طلبد. لذا فراهم آوردن امکانات و تسهیلات لازم به منظور تسریع در فرآیندهای مربوط به سرمایه­گذاری و صدور مجوزهای حوزه­های مختلف بخش کشاورزی به عنوان یکی از راهبردهای وزارت جهاد کشاورزی قلمداد می­شود که این امر به دلیل اهمیت تسهیل در صدور مجوزها می­باشد، بنحوی که با بهبود و ساده­سازی فرآیندها و حذف مراحل اضافی، سرمایه­گذاران را تشویق به فعالیتهای این بخش نمائیم. همچنین با قانونمند کردن آن، امکان ساماندهی و ارتقاء کمی و کیفی محصولات فراهم خواهد شد.

۲-   هدف

ایجاد زمینه جهت رعایت شرایط و ضوابط و فراهم آوردن امکانات و تسهیلات بصورت هدفمند با ارائه مجوزها و پروانه­های لازم به متقاضیان بخش کشاورزی و نیز شناسایی و ساماندهی کسب و کارهای این بخش به منظور برنامه­ریزی، نظارت، افزایش بهره­وری و ارتقای کمی و کیفی محصولات

۳-   مسئولیت

وزارت جهادکشاورزی موافقت می­نماید که خدمت مورد نظر را بر اساس مراحل زیر ارائه نماید :

۱-    ثبت درخواست توسط متقاضی

۲-    ارائه شماره درخواست (کد رهگیری) به متقاضی

۳-    رسیدگی به درخواست توسط دستگاه اجرایی

۴-    صدور مجوز و چاپ آن توسط متقاضی در صورت تایید مقام مسئول (در صورت عدم تایید، پیامکی مبنی بر علت عدم مخالفت به متقاضی ارسال می­گردد)

۴-   تعهدات متقابل خدمت­گیرنده و دستگاه اجرایی

خدمت­گیرنده : متقاضی این خدمت موظف است درخواست مجوز مورد نظر را تنها از طریق این سامانه درخواست نموده و اطلاعات و مدارک مورد نیاز را در سامانه بارگذاری نماید متقاضی همچنین ملزم به رعایت تعهدات مندرج در ظهر مجوزها و پروانه­های دریافتی و نیز رعایت شرایط و ضوابطی است که از طریق دستورالعملهای اجرایی اعلام گردیده است.

وزارت جهادکشاورزی: موظف است به متقاضی کد رهگیری ارائه نموده و در اسرع وقت به درخواست رسیدگی نموده و در صورت برقراری تمام شرایط و ضوابط، مجوز یا پروانه را صادر نموده و در غیر اینصورت دلیل مخالفت را به متقاضی اعلام نماید.

 

۵-   هزینه­ها و پرداخت­ها

دریافت این خدمت در صورتی که از سوی دستگاههای دولتی ارائه گردد، هیچگونه هزینه­ای برای متقاضی در بر نداشته و در صورتیکه توسط سازمانهای غیردولتی ارائه شود، هزینه­های آن بر اساس تعرفه­ای که هر ساله توسط وزیر محترم جهادکشاورزی ابلاغ می­گردد، از متقاضی اخذ خواهد شد.

۶-   دوره عملکرد

این خدمت همیشه و در تمام ایام سال و بصورت برخط در اختیار متقاضی می­باشد.

۷-   خاتمه توافقنامه

در صورتیکه وزارت جهادکشاورزی تشخیص ارائه این خدمت بر اساس قوانین و بخشنامه­های جدید، متوقف گردد، این موضوع از طریق رسانه­های رسمی این وزارتخانه اطلاع­رسانی خواهد شد.