• امروز: 1403/02/24
  • آخرین بروزرسانی: 1403/02/23

سئوالات متداول صدور مجوزهای کشاورزی در سماک

 

۱- جهت ثبت درخواست صدور مجوزهای فعالیت های کشاورزی به کجا مراجعه گردد.؟

برای ثبت درخواست صدور مجوزهای کشاورزی به سامانه سماک به آدرس روبرو باید مراجعه گردد. https://semak.maj.ir

 

۲- آیا برای دریافت مجوز بعد صدور متقاضی باید حضوری مراجعه نماید ؟

خیر، بعد از انجام مراحل و تایید صدور مجوز ها توسط رییس سازمان نظام مهندسی استان ، متقاضی با ورود به سامانه سماک می تواند مجوز صادر شده را به صورت الکترونیکی مشاهده و پرینت نماید.

 

۳- آیا مجوزهای الکترونیکی صادر شده توسط بانک جهت دریافت تسهیلات مورد قبول می باشد ؟

بله

 

۴- مدت زمان صدورمجوزها چه میزان می باشد ؟

به مدت ۱۵ روز کاری مجوز باید صادر گردیده است در صورت داشتن نقض در پرونده تا زمان تکمیل موارد درخواستی به مدت زمان فوق افزوده می گردد.

 

۵- آیا امکان درخواست چندین مجوز با یک کدملی امکان پذیر است ؟

خیر ، برای هر کدملی فقط یک درخواست مجوز را می توان در سامانه ثبت نمود.

 

۶- برای ابطال یک مجوز باید چه مراحلی باید صورت پذیرد؟

طی درخواست به سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان ، مجوز صادر شده در سامانه ابطال می گردد.

 

۷- نحوه محاسبه تعرفه های صدور مجوز برچه اساسی می باشد ؟

تعرفه های درج شده در سامانه سماک ، طبق نظر دفاتر تخصصی و با ابلاغیه وزیر وزارت جهادکشاورزی به سازمان نظام مهندسی اعلام می گردد و سازمان مذکور باید طبق تعرفه های اعلامی از متقاضی وجوه را به صورت الکترونیکی دریافت نماید.

 

۸- امکان ویرایش اطلاعات درج شده درخواست مجوز در سامانه سماک موجود می باشد ؟

بله با درخواست متقاضی ، امکان ویرایش اطلاعات توسط مدیر سیستم استان امکان پذیر می باشد.

 

۹- چه نوع مجوزهای در سامانه سماک برای بخش باغبانی صادر می گردد؟

گلخانه – قارچ – گلخانه کوچک مقیاس زیر ۳۰۰ متر – گلخانه در شهرک های کشاورزی – تولید قارچ در شهرک های کشاورزی

 

۱۰- گلخانه های فاقد پروانه بهره برداری چگونه می توانند برای دریافت سوخت به شرکت پخش فرآوردهای نفتی مراجعه نمایند؟

در سامانه سماک در بخش گلخانه بعد از قسمت صدور نوع مجوز را کد شناسایی انتخاب نموده و فیلدهای درخواستی را متقاضی تکمیل نموده و کد لازم جهت معرفی به شرکت پخش فرآوردهای نقتی صادر می گردد.