رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: برای افزایش ارزش افزوده باید برند سازی انجام شود.
به گزارش روابط عمومی سازمان؛ مهندس درجانی در برنامه، در مسیر توسعه شبکه باران با بیان اینکه بخش زیادی از ارزش افزوده محصولات کشاورزی پس از تولید است، افزود: تولید کنندگان برای برند سازی باید به بازار هدف دقت داشته باشند.
وی ادامه داد: 1400 کارخانه شالیکوبی مدرن و سنتی درگیلان وجود دارد که از نظر تعداد و کیفیت جز استان های پیشرو هستیم.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه بر اساس نظر کارشناسانه متخصصین بیش از 400 کارخانه مدرن سازی شده و طبق رتبه بندی ارائه خدمات می دهند اظهار کرد: طبق برنامه ریزی های انجام شده ۵۷ میلیارد تومان تسهیلات به کارخانه داران برای مدرن سازی و بازسازی پرداخت شده است.
وی افزایش بهره وری، ارتقای کیفیت، کاهش ضایعات برنج و قیمت تمام شده محصول را از مزایای بهسازی کارخانه های شالیکوبی عنوان نمود و تصریح کرد: در شالیکوبی های سنتی ۱۰درصد برنج به ضایعات تبدیل می شود، با بهسازی شالیکوبی ها این میزان به ۵درصد کاهش می یابد.
روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی گیلان
همراه ما در پیام رسان سروش باشید https://sapp.ir/jkgcrasht