• امروز: 1403/12/17
  • آخرین بروزرسانی: 1403/12/15
الکترونیکی کردن فرایندهای صدور مجوز سطح رضایتمندی و کیفیت خدمات ارائه شده دولت را بالا می برد

الکترونیکی کردن فرایندهای صدور مجوز سطح رضایتمندی و کیفیت خدمات ارائه شده دولت را بالا می برد

دکتر جوادزاده؛ مدیرصنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی گیلان عنوان کرد : الکترونیکی کردن فرایندهای صدور مجوز سطح رضایتمندی و کیفیت خدمات ارائه شده دولت را بالا می برد.

دکتر جوادزاده گفت: یکی از مباحث مهم در دولت الکترونیک استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات به منظور توزیع خدمات دولتی به صورت مستقیم و تمام وقت به مردم می باشد. مدیرصنایع تبدیلی و غذایی سازمان در خصوص اجرای فرایندهای الکترونیکی در صدور مجوزهای صنایع تبدیلی و غذایی ضمن اشاره به اهمیت جایگاه الکترونیکی کردن کارها اشاره داشت که با اجرای فرایندهای مذکور مراجعه حضوری برای کارها و خدمات مربوطه بشدت کاسته می شود و این خدمات با سرعت و اطمینان بیشتری به مردم ارایه می شود.

دکتر جوادزاده اشاره داشت که دراجرای فرایندهای الکترونیکی صدور مجوزهای صنایع تبدیلی و غذایی جهادکشاورزی در سامانه پنجره واحد صدورمجوزها www.eagri.maj.ir درسال 97 تعداد1741 درخواست ثبت گردید که پس از بررسی مدارک و ارزیابی های فنی و اقتصادی 384 فقره موافقت اولیه و 261 فقره جوازتاسیس(جدید، اصلاحیه ، تمدید) صادر گردید که علاوه برموارد فوق برای 412 درخواست هم درقالب صدور، تمدید، انتقال و تغییر نام پروانه بهره برداری صادر گردید، هم چنین برای کارخانه های فعال نیز مجوزهای طرح توسعه برای 137 درخواست مجوز جدید یا تمدید صادر گردید که در کل حدود86/4 درصد درخواست منجر به ارائه خدمات دولتی در سامانه شده است که توانسته است نقش موثری در تسهیل کارها، دسترسی راحت به خدمات دولتی و کاهش هزینه ها داشته باشد که سطح رضایتمندی عمومی را افزایش داده و حدود اطمینان سرمایه گذاری را نیز ارتقا می دهد. مابقی درخواستها یا بصورت تکراری ثبت شده یا در قالب مصادیق مجاز قابل ثبت و پیگیری نبوده است.

وی نقش و کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات در پاسخگویی و ارتباط دولت و مردم را بسیار مثبت ارزیابی کرد و اشاره کرد که میتوان با تداوم این فرایندضمن تسهیل اموراجرایی، رضایتمندی و کیفیت خدمات دولتی را ارتقا داد. 98/2/10
روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان