• امروز: 1403/07/06
  • آخرین بروزرسانی: 1403/07/05
پنجره واحد، شاخص عملکرد دستگاه‌های متولی زمین است

پنجره واحد، شاخص عملکرد دستگاه‌های متولی زمین است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان سامانه پنجره واحد زمین را یکی از پروژه‌های اولویت‌دار دولت الکترونیک  دانست و گفت: این سامانه شاخصی از عملکرد دستگاه‌های متولی امر زمین است.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان، نشست شورای استانی مدیریت پیشگیری از وقوع جرم صبح امروز با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان و به ریاست حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل صادقی نیارکی، رئیس کل دادگستری استان گیلان برگزار شد.

رئیس شورای پیشگیری وقوع جرم در این نشست گفت: در خصوص پیشگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز و تغییر کاربری‌ها و اعمال تبصره ۲ ماده ۱۰ اقدامات ارزنده‌ای در استان انجام شده و تصمیمات جدیدی نیز جهت استفاده از سامانه‌های الکترونیک برای کاهش پرونده‌ها و جرایم اتخاذ شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان نیز در ادامه این جلسه به استفاده از ظرفیت پنجره واحد مدیریت زمین در حوزه منابع طبیعی و جهاد کشاورزی اشاره کرد و گفت: این سامانه نتیجه تعامل سه قوه مقننه، مجریه و قضاییه و یکی از پروژه‌های اولویت‌دار دولت الکترونیک است.

صالح محمدی افزود: پنجره واحد زمین به آدرس https://zamin.gov.ir/ در دو بخش درگاه متقاضیان مردمی و سامانه پایش اراضی پاسخگوی شهروندان است و متقاضیان می‌توانند با مراجعه به این درگاه نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کنند.

وی یادآور شد: استان‌های پیشرو در پنجره واحد زمین دارای هم‌افزایی و تعامل بین‌دستگاهی هستند و افزایش بهره‌گیری از این سامانه در استان‌ها نشان دهنده عملکرد قوی دستگاه‌های متولی امر زمین است.

وی همچنین این سامانه را در راستای شفاف سازی و پاسخگویی  به شهروندان دانست و خاطرنشان کرد: لزوم بارگذاری نقشه‌های طرح هادی از سوی بنیاد مسکن و همکاری راه و شهرسازی در این زمینه می‌تواند از مشکلات این حوزه بکاهد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان گفت: از جمله مزایای این سامانه حذف مراجعات مردمی به دستگاه‌ها و انجام کارها در بستر الکترونیک است.